Známa nemecká automobilová značka Volkswagen upozorňuje záujemcov o ojazdené vozidlá na podvod, ktorý sa šíri na internete. Podvodníci prostredníctvom falošných webových stránok ponúkajú na predaj neexistujúce automobily značky Volkswagen. Po obdržaní platby alebo zálohy sa komunikácia úplne preruší a zákazník zostane bez vozidla aj bez peňazí.
Falošné stránky sa tvária oficiálne, zneužívajú aj fotografie zamestnancov
V snahe pôsobiť čo najvierohodnejšie vytvárajú podvodníci webstránky, ktoré vyzerajú ako oficiálne predajné platformy automobilky Volkswagen. Na týchto stránkach okrem loga a dizajnu značky Volkswagen figurujú dokonca aj fotografie reálnych predajcov zo skutočných predajných miest automobilky. Kvôli tomu je veľmi zložité tieto podvody odhaliť na prvý pohľad.
Najsilnejším varovným signálom je výrazne nízka cena vozidla oproti trhovej norme. Podvodníci navyše často sľubujú „garanciu kvality“, aby ešte viac presvedčili potenciálnych záujemcov. Z toho dôvodu automobilka Volkswagen zákazníkom odporúča maximálnu opatrnosť, najmä ak sa chystajú kúpiť ojazdené vozidlo prostredníctvom internetu zo zahraničných inzertných portálov alebo menej známych webových stránok.

Najviac riskujú kupujúci vozidiel z Nemecka a Rakúska
Tieto podvodné praktiky sa sústreďujú predovšetkým na Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko. Slovenskí motoristi sú predmetom varovania najmä preto, že práve z Nemecka dlhodobo dovážajú najväčšie množstvo ojazdených áut.
Experti automobilky zdôrazňujú, že seriózni predajcovia ojazdených áut majú jasne definované postupy predaja vrátane dôkladnej technickej kontroly automobilov. Vozidlá od overených autobazárov sú obyčajne drahšie ako súkromné ponuky práve preto, že kupujúcemu poskytujú odbornú garanciu technického stavu a prípadnú skrátenú záručnú dobu na najdôležitejšie komponenty vozidla.
Podvodníci cielia aj na ďalšie prémiové automobilky
Volkswagen nie je jedinou značkou, ktorá sa stala návnadou v najnovších podvodných schémach. Podvodníci začínajú zneužívať aj ďalšie obľúbené prémiové automobilky ako Audi či Mercedes. Ich popularita medzi zákazníkmi vedie k vyššiemu riziku zavádzania kupujúcich s falošnými internetovými ponukami.
Každému potenciálnemu kupujúcemu sa odporúča nikdy neposielať peniaze predávajúcemu vopred bez dôkladného preverenia jeho dôveryhodnosti. V prípade, že sa niekto stal obeťou podobného internetového podvodu, odporúčajú slovenské aj zahraničné bezpečnostné orgány bezodkladne kontaktovať políciu.